zondag, december 18, 2005

Internetcafé

Ik kan weer even bloggen! Het is zondagochtend en we zitten in een van de vele koffieshops met gratis internet. Gisteren zou Comcast kabel aan komen leggen voor TV en internet, maar het regende te hard. Omdat er in ons huis nog helemaal geen kabel is, zou de Comcast-man een nieuwe verbinding moeten maken en met de regen had hij daarvoor een speciale kraan nodig die niet een-twee-drie beschikbaar was. Bijna overal hier in de VS lopen de kabels voor elektriciteit en dergelijke niet onder de grond - kijk maar op de foto's van onze verhuizing hieronder.

Gelukkig heb ik nu een laptop van werk, dus Cindy en ik hoeven niet meer te delen. We hebben hier in
Café La Bohème net een ontbijtje op (bagel met avocado) en zitten nu allebei druk te typen terwijl twee Mexicaanse mannen naast ons zitten te schaken en de mensen aan de tafel achter me bespreken hoe de macht van de politiek op de media toeneemt.

Gisteravond waren we op stap in The Mission. Oud-collega Rianne was in de stad. Ze is net bij eBay gaan werken en viel met haar neus in de boter, omdat eBay's jaarlijkse PR-bijeenkomst deze week plaatsvond in san Jose - een week nadat ze er is begonnen. Dit weekend was ze nog even in San Francisco en Cindy en ik zijn met haar tapas gaan eten bij Ramblas. Het is leuk om de buurt te verkennen en leuke restaurants en cafe's te ontdekken. Dat Rianne hier was, geeft me het gevoel dat we helemaal niet zover weg zijn.


Overdag hebben we gisteren hard gewerkt: dozen uitgepakt, boekenkasten terug in elkaar gezet, keukenkastje schoongemaakt, computers aangesloten. Ik denk dat we nu op eenderde zijn... onze logeerkamer zal voorlopig nog wel dienst doen als opslagruimte, maar het begint al een stuk gezelliger en huislijker te worden. Ik kwam er trouwens achter dat mijn pc niet op 110 volt draait, dus ik moest tussendoor nog even langs RadioShack voor een transformator.

Vrijdagavond vond de jaarlijks 'Christmas party' met kantoor plaats. We hielden het feest in
Fahrenheit Ultra Lounge, een nieuwe, hippe tent in San Jose. Ik had verwacht dat we na werk gewoon iets gingen drinken, zoals in Nederland, maar Cindy legde me uit dat de company christmas party echt een traditie is en voor velen een excuus om erg dronken te worden. Ik voel me al aardig geintegreerd! Gisteren had ik de hele dag had ik een lichte hoofdpijn, zo'n katerig gevoel. Niet dat ik laveloos was hoor... het zal wel de wijn geweest zijn. Gelukkig reed Cindy terug.

Dat de Christmas party meer was dan een gewone borrel bleek ook wel aan hoe series mijn collega's dit feest namen. Veel van mijn collega's hadden zich extra opgemaakt en omgekleed voor het feest, wat betekende dat de meeste meiden zwarte topjes aanhadden of zelf een lange zwarte jurk. Partners waren ook uitgenodigd, of in iedergaval mocht iedereen een gast meebrengen. Door de losse sfeer heb ik mijn nieuwe collega's weer wat beter leren kennen.

Het feest was aan het einde van een andere drukke dag... zoals ik al schreef is vrijdagochtend onze huisraad aangekomen! Om 9 uur reed de vrachtwagen onze straat in en daarna was het uitladen geblazen. Gelukkig hadden we na het inpakken op de Nieuwendammerdijk bedacht dat we toch maar niet ze container leeg zouden ruimen. We hadden dat nooit zelf kunnen doen. Een team van drie Mexicanen en een Amerikaan bracht alles naar binnen. Ik vinkte op de lijst die we in Amsterdam gemaakt hadden aan wat naar binnen werd gebracht en Cindy vertelde de verhuizers waar alles moest komen. Alles was er en op een paar hele kleine schades na, lijkt alles in tact.
















De vrachtwagen met onze container erop komt aan.

Eerst werden alle spullen voor het huis gezet om te controleren of alles er was. De meubelstukken werden op straat uitgepakt voordat ze naar binnen gedragen werden.















Ik moest bijhouden of alles er was. Het was erg fris en ik was nogal moe (ik geloof dat ik sta te gapen op deze foto...)

Geen opmerkingen: