zondag, december 04, 2005

Markt

Op zondag is hier in Mountain View de wekelijkse 'farmers' market', een markt met onder andere groenten & fruit, vis, brood en kaas. Er zijn zelfs bloemen te koop. Eigenlijk heel vergelijkbaar met een markt in Nederland met kleine ondernemers en boeren, al zie je hier ook mensen huisgemaakte dingen zoals honing te koop. We hebben er verse zalm, mais, spinazie en heerlijk brood gekocht. Goed brood is hier zo zeldzaam dat mensen ervoor in de rij staan! En ook hier geldt dat je gulden een daalder waard is... maar dan in dollars natuurlijk.

Na de inkopen wandelden we weer terug naar ons apartement om vervolgens naar Ikea te gaan om wat dingen voor ons nieuwe huis uit te zoeken. Het was raar om daar rond te lopen, want Ikea hier is vrijwel hetzelfde als Ikea in Nederland. We winkel is alleen iets ruimer opgezet, waardoor je niet zo druk aanvoelt.

Beth had kaartjes voor ons geregeld voor de Dickens Fair, een overdekte kerstmarkt in de sfeer van Londen in de 19de eeuw, in ieder geval het ideaalbeeld dat Amerikanen hiervan hebben. Er liepen ontzettend veel mensen rond, verkleed in 19de eeuwse kleding, pratend met een Brits accent. Niet alleen de mensen in de kraampjes maar honderden amateuracteurs. Zelfs koningin Victoria was er!

3 opmerkingen:

Saskia zei

Hallo Christel,

Je hebt een leuke site!
Ik kon geen emailadres vinden op je site, dus dan maar hier een berichtje achterlaten.

Het is leuk om te lezen hoe jullie nu verhuizen. Zelf zijn wij afgelopen juli naar Almaden (zuid San Jose) verhuisd. Onze belevenissen staan op www.saskiavries.blogspot.com
Wij wonen vlak bij het Almaden Quicksilver park. Het park is mooi, een beetje steil in het begin, maar met een prachtig uitzicht over de Bay Area.

Veel succes met de eerste maanden hier, en als je eens wilt mopperen op de Amerikanen, iets niet weet, of gewoon wilt kletsen dan mail je me maar. Succes met het wachten op de container!
Groetjes,
Saskia Vries

Christel zei

Hallo Saskia,

Wat leuk dat je op mijn blog reageert! Ik dacht dat alleen vrienden en familie 'm lezen... daarom ook geen e-mailadres.

Ik spreek graag een keer met je af. Ben benieuwd hoe jij hier terecht bent gekomen. Als je nog een keer een 'comment' achterlaat met je e-mailadres zal ik je mailen (ik zorg ervoor dat ie niet op de site terecht komt).

Groet,
Christel

Saskia zei

Hoi Christel,
Ik dacht ook dat alleen bekende mijn blog lazen totdat ik reakties kreeg van mensen die er gingen adverteren? Nee, ik heb je blog gevonden door op Google voor blogsearch te kiezen en dan op San Jose zoeken. Niks speciaals hoor! Lijkt me leuk om een keer af te spreken. Mijn email adres staat ook op mijn blog, is saskia.vries@gmail.com
Zorg maar dat je verhuisd bent en dan spreken we wel een keer af.
Groetjes,
Saskia