woensdag, december 14, 2005

Goed nieuws

Mijn hoofd tolt! Vandaag was weer ontzettend druk, maar ik wil toch nog even bloggen voordat ik zo naar huis ga... Veel goed nieuws gehad. Ten eerste heb ik mijn social security nummer! Zaterdag ontving ik een brief waarin stond dat mijn social security kaart over twee weken in de bus zou moeten vallen. Vandaag had ik eindelijk een halfuurtje om even langs het kantoor van social security te gaan, waar ze het nummer alvast konden printen! Nu kan ik verzekerd worden, salaris krijgen, in de urenadministratie worden opgenomen en mijn rijbewijs aanvragen. Ten tweede is onze container met huisraad door de douane en de scanner. Hij kan vrijdag afgeleverd worden. Ik ben heel benieuwd hoe het is om onze eigen spullen weer te zien.

De drukte op het werk werd vooral veroorzaakt door vele besprekingen. Zo was collega Phil Gomes op bezoek om ons bij te praten over blogs. Hij is een bekende blogger en sinds een aantal maanden bij Edelman in dienst. Onder leiding van hem heeft Edelman een visie op blogs ontwikkeld. Als communicatieadviesbureau zijn we ons maar al te bewust dat blogs invloed hebben op ons vak en op de journalistiek. Het was een interessante sessie, waar Phil zelf vast ook over zal schrijven op zijn blog. Kijk er over een paar dagen maar even en let dan vooral op de foto's in de rechterbalk op zijn site, want hij heeft een foto van mijn met Pam en Michael genomen (Pam is mijn baas en Michael een collega).

Vanavond ben ik niet de enige die overwerkt. Er waren een stuk of acht collega's nog hier rond 7 uur, waardoor we besloten iets te eten te bestellen. De keuze viel op Chevy's. We hebben samen Mexicaans gegeten in de vergaderzaal... hier wordt niet samen geluncht zoals in Nederland, dus het was een leuke manier om mijn collega's weer een beetje beter te leren kennen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Foto staat op de site van Phil. Leuk om ook Pam te zien! Heel prettig van het social security nummer, had je toch wel lang op gewacht. En heerlijk dat je bijna je spullen hebt. Lijkt me heel gek om die ineens aan de andere kant van de wereld bij je te hebben.
Je ziet, we leven nog steeds erg mee!
Veel liefs van Edith