dinsdag, december 27, 2005

Radio

Dit is waarschijnlijk de rustigste week van het jaar. Op kantoor is het stil omdat de helft van mijn collega's vrij genomen heeft. Dat geldt ook voor klanten en de media. Heerlijk na de hectische week van voor de kerst.

Vanochtend zoefde ik over de weg; in 40 minuten was ik op kantoor. Het voordeel van de lange autorit is dat ik naar de radio kan luisteren. Daar keek al lang naar uit toen we nog in Mountain View woonden, omdat ik de radiostations hier ken van vakanties en internet. Mijn favoriete stations zijn Channel 104.9 (alternative rock), Kfog (rock en folk mix) en Star 101 (rock en pop mix), maar ik luister misschien nog wel het meeste naar KQED. KQED is publieke radio en vergelijkbaar met Radio 1 in Nederland met nieuws en raportages. Er zijn ook elke daag uitzendingen van de BBC World Service. Groot voordeel van KQED is dat er geen commercials zijn. Vooral in de ochtend wordt je er bij de commericiele station mee om de oren gegooid. En de andere drie stations hebben ochtend DJ's die niet onder doen voor de Nederlandse shock-jocks, dus na een paar minuten heb ik he meestal we met ze gehad. Ik denk dat zij ook op kerstvakantie zijn, want vanochtend kon ik heerlijk naar muziek luisteren... Maroon 5, Coldplay, Nickelback, Gwen Stefani, Green Day, Vanessa Carlton, Lifehouse, Sheryl Crow...

Mijn collega Leslie heeft afgelopen week een ontvanger voor satelietradio in haar auto laten bouwen. Er zijn hier twee grote satelietzenders en beide groeien. Omdat de luisteraar voor de ontvangst betaald, zijn er ook hier geen comericials... Misschien ook iets voor mij?

Geen opmerkingen: