woensdag, mei 10, 2006

Rapportage

Vandaag heb ik aan een rapportage gewerkt. Het ding was 43 pagina's lang!! Het grootste deel bestond uit gekopieerde artikelen, maar de eeste negen pagina's waren een verslag van onze activiteiten, de resultaten, lessen voor de volgende keer, etc, etc.

Dat is me in de afgelopen maanden opgevallen: hier wordt heel wat meer gerapporteerd en ervaring afgelegd dan ik in Nederland gewend ben. Voor elk wissewasje moet een verslag komen, waarin elk detail wordt vastgelegd. De ene klant is wat erger dan de andere, maar gemiddeld genomen besteden we hier meer tijd aan verslaglegging.

Dit was eigenlijk een speciaal rapport dat ons gevraagd was te maken om met de hoge piefen van een klant te delen. Ze vraag kwam omdat we zo succesvol geweest zijn met een project. We hadden meer dan drie miljoen impressies (dat zijn alle lezers van publicaties bij elkaar opgeteld).

Voor een ander klant waren we ook al zo succesvol - zij hoefden gelukkig geen uitgebreid verslag. Met het account team dat op die klant werkt ben ik vandaag gaan lunchen om het succes te vieren. Batterij in de camera was helaas leeg...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"Wie schrijft die blijft" wordt hier in Nederland gezegd....
Overigens is en tweede accu geen overbodige accessoire. Goed te lezen dat je ook tijd hebt/krijgt om successen met je collega´s te vieren in USA, het land van werken werken en werken.

Groet

Christel zei

Het is ook het land van 'work hard, play hard'...

Ja.ja ik ga een tweede batterij koppen! ;-)