maandag, mei 29, 2006

Pinnacles

We hebben echt weer een mini-vakantie achter de rug. Deze keer in de natuur, op de camping van Pinnacles National Monument. We hebben elk dag een flinke hike gemaakt en de rest van de dag gerelaxt. Boek gelezen, wijn gedronken, een duik in het zwembad genomen...

Vandaag was het overdag bijna dertig graden, maar de eerste nacht dat wij er waren, koelde het af tot 3 graden! Elke dag werd een beetje warmer, waardoor het ook 's avond steds aangenamer bleef. Het voordeel van Amerikaanse campings is dat er een plek is voor een kampvuur. Elke plek heeft een 'fire pit' en een picknicktafel - heel praktisch.

Ik heb weer een fotoverslag gemaakt:

De drie foto's hierboven heb ik vrijdagavond op weg naar Pinnacles gemaakt. Ze geven een goed beeld van het landschap hier in Noord-Californië (buiten Silicon Valley...)
De eerste ochtend. Na een koude nacht schijnt de zon alweer. Links onze tent, in het midden de 'fire pit' en rechts de picknicktafel.
Op zaterdag hebben we een korte wandelin gemaakt naar een meer. Op de achtergrond zie je de 'pinnacles' die miljoenen jaren geleden zijn onstaan door vulkaanuitbarstingen.
Delen van de route gingen door de rotsen.
Susan en Rachel waren 's middags aangekomen. Zaterdagavond was het nog fris zoals je ziet aan onze kleding - we zaten heel dicht bij het kampvuur om warm te blijven. Rachel is aan het koken; zondagavond was het onze beurt.
Zondag een hike naar een van de toppen gedaan. Ik heb zo'n rugzak met een waterfles erin.. geen overbodige luxe hier. Ze raden aan om een liter water per uur mee te nemen.
Af en toe ging het steil naar boven via een trap die in de rotswand gehakt was.
En vervolgens heb je zo'n uitzicht...
En dat alles op tweeënhalf uur rijden van ons huis.

Na twee uur lopen was het tijd voor een lunchpauze.
Toen we terugkwamen, lag er een hert bij onze tent.

's Avonds nog een korte wandelin gemaakt in de buurt van de camping. Dan kom je dit soort tafereeltjes tegen.

Vanochtend de 'park ranger'om advies gevraagd voor onze laatste hike. Park rangers vervullen allerlei taken - ze zijn onder andere opzichters, gids en politie in de nationale parken. Vandaag nog 10 kilometer 'wilderness trail' gelopen. Heel smalle paadjes langs een rivierbedding.

Na een laatste picknick zijn we weer naar huis gereden, waar we nu moe in bed vallen.