woensdag, mei 31, 2006

Trots

Als iemand iets goeds doet, is het niet ongebruikelijk dat er een email over gestuurd wordt naar de rest van ons team. Het is vooral aan de manager om anderen te laten weten als iemand iets uitzonderlijks gedaan heeft. Een journalist van de World Street Journal interesseren voor een interview valt bij voorbeeld daaronder, of een mooi artikel in de San Francisco Chronicle, of een tevreden klant vanwege goede resultaten. Allemaal redenen om het succes met anderen op kantoor te delen.

We werken bijvoorbeeld voor een bedrijf dat lasers maakt en het team dat daarvoor werkt had een idee bedacht dat een verhaal in een aantal kranten opleverden. Daarover wordt een trots mailtje naar de rest van ons kantoor gestuurd. Ik begin het zelf ook al te leren (voor anderen lijkt dit een automatisme). Het grappige is dat door de ander lof te geven (die erkennig wordt overigens ook verwacht) je jezelf, als manager van die persoon, daarmee ook in in de schijnwerpers zet. Klinkt allemaal wat pocherig misschien, maar het heeft ook een praktisch effect. Door al die trotse mails, heb ik een goed beeld van het werk van mijn collega's.

Geen opmerkingen: