vrijdag, mei 19, 2006

Vertrouwd

We blijven maar leuke restaurants op loopafstand van ons huis vinden. Zojuist hebben we een gegeten aan de bar bij The Last Supper Club. Een gezellig restaurantje op een paar minuten lopen en het eten was in Zuid-Italiaanse stijl. Een aangename verrassing, want we gingen zomaar op de bonnefooi op pad. Zo'n restaurant zou ook in Amsterdam kunnen staan...

Op het werk heb ik vandaag een persbericht gemaakt over een nieuw virus dat een van onze klanten had ontdekt. Zo'n bericht dat snel gemaakt moet worden, om als eerste met het nieuws te kunnen komen en om ervoor te zorgen dat mensen zo snel mogelijk maatregelen kunnen nemen. In Nedeland had ik voor verschillende klanten vaker met dit soort zaken te maken - hier was het voor het eerst. Het voelde heel vertrouwd om aan zo'n bericht te werken, ook al is het nu in het Engels. Ik laat mijn teksten nog wel checken door collega's (al deed ik dat meestal ook in Nederland), maar ik heb steeds minder het gevoel dat de taal me beperkt in mijn schrijven.

Vanochtend afscheid genomen van Edith en Aletta. Die twee gingen met volle koffers naar huis. Het was een toffe week... heel raar om me te realiseren dat Nederland zo ver weg - toen zij hier waren voelde het heel vertrouwd, alsof Californie niet zover weg is... ook al zijn we nu in een ander land. Dat komt mede omdat San Francisco qua sfeer zo veel op Amsterdam lijkt.

Geen opmerkingen: