woensdag, september 24, 2008

Vlaamse friet

In The Mission is een Belgisch restaurant, met logo een puntzak met friet, waar ik al meer dan een jaar heen wil. Twee weken geleden vond ik een medestander in Jeremy die ook bij het etentje met Leslie was. We hadden om zeven uur bij Frjtz afgesproken.

Aan de bali bestelden we een zak friet met mayonaise, die we samen als voorgerecht opaten. Ze hadden er allerlei soorten mayo, met sinaasappel, gember en pesto, maar echte Belgische frietsaus hadden ze niet. Ik heb me beholpen met Amerikaanse mayo... De friet kwam in de buurt van Vlaamse frieten als ze in verse olie zouden zijn gebakken. Ik klaag niet hoor, het smaakte best goed en het was leuk. Ons hoofdgerecht bestond uit een crêpe, meer een opgevouwen pannenkoek met spek en kaas, en een salade.

Jeremy heeft sinds een jaar zijn green card. Hij komt uit Canada, uit de buurt van Toronto en de Niagara watervallen waar een uitgebreide Nederlandse gemeenschap is (ik ben er zelf ook ooit geweest, heel maf om te zien.) Zijn ouders komen allebei uit Nederland en zijn als jonge kinderen met hun ouders geëmigreerd. Hij weet daardoor bijvoorbeeld waar Groningen ligt en noemt zijn groetmoeder oma, maar heeft nooit Nederlands leren spreken. Zijn familie gaat naar een Canadese variant van de Nederlands Hervormde Kerk.


2 opmerkingen:

marijke zei

Toen wij nog in SF woonden, zijn we er ook een paar keer geweest. Deze frietjes kwamen het dichtst bij Belgische frietjes volgens ons. Een stukje Belgie in SF.

Christel zei

Da's goed om van een echte Belgische te horen :-)