woensdag, september 03, 2008

Toespraak

Dit is een van mijn account-teams. We gingen na werk een biertje drinken om de successen van de afgelopen tijd te vieren. Het was erg gezellig. Met deze collega's is er nooit gebrek aan gespreksstof. Vanavond hadden we het onder andere over auto's en verhalen over de eerste auto kwamen boven. De een kreeg op zestienjarige leeftijd het oude minibusje van haar oma en een andere reed met een oude Amerikaanse slee naar school, terwijl sommige klasgenoten in een Hummer reden. En dat allemaal voor hun 18de...

Op weg naar huis luisterde ik naar de toespraak van Sarah Palin op de radio - als de vice presidentskandidaat van McCain sprak ze de Republikeinse Conventie vandaag toe. Het valt me op dat de Republikeinen niet alleen een andere ideologie hebben dan de Democraten, maar dat ze een compleet ander publiek. In hun toespraken adresseren ze militairen, cowboys, conservatieven en 'hockey moms'. Palin gaat er prat op dat ze een hockey mom is. In de rest van Amerika zouden huismoeders zich een 'soccer mom' noemen, maar in Alaska, waar Palin vadaan komt, is ijshockey de populaire sport. Door zich hockey mom te noemen wil ze laten zien dat ze niet anders is dan de gemiddelde Amerikaanse moeder.

De Republikeinen benadrukken dat Amerika het land van helden is; dat hier alles mogelijk is en dat de Democraten je willen laten geloven dat er van alles mis is in Amerika waar een nieuwe regering hard aan zal moet werken. De Republikeinen zetten daar tegenover dat zij in goede en slechte tijden in hun land geloven en trots zijn op Amerika.

Het is niet alleen dat ik het niet eens ben met de ideologie van de Republikeinen, als ik ze met z'n allen op TV zie kan ik me totaal niet identificeren met de mensen die voorbij komen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Christel

In een internetcafe in Barcelona hebben we je blog van de laatste weken gekeken. De reacties vanuit de familie uit NL waren lovend en ze kijken weer uit naar november.
Wij ook!!!!

Groetjes.
Ans en Pap

Christel zei

Leuk om van jullie te horen - veel plezier in Barce. Ik kijk ook uit naar mijn volgende bezoek.