dinsdag, september 23, 2008

Schoenen

Je kunt hier werkelijk alles op internet kopen en dat is heel handig. De afgelopen tijd heb ik bijvoorbeeld een nieuwe magnetron en een tent online gekocht.

Laatst heb ik ook voor het eerst schoenen via internet besteld - dat is hier enorm populair aan het worden. Er zijn heel wat winkels waar je daarvoor terecht kunt, maar twee die het erg goed doen - Zappos en Amazon's antwoord daarop: Endless. Beiden hebben een enorme colelctie die op allerlei manieren kunt doorzoeken. Je kunt bevoorbeeld zoeken naar zwarte dameslaarzen met een lage hak of op extra brede sandalen in maat 41. Zappos heeft in korte tijd een reputatie opgebouwd voor zijn klantenservice. Er gaat een verhaal de ronde dat er ooit iemand heen belde om een pizza te bestellen en de medewerker heeft via een lokale pizzeria geregeld dat die ook bezorgd werd.

Het mooiste aan deze bedrijven is dat verzending gratis is, ook voor het terugsturen van schoenen die om wat voor reden ook niet wilt. Je hebt 365 dagen om iets te retourneren; je hoeft alleen maar een etiket uit te printen voor op de doos, die je bij elk postkantoor kunt afleveren. Dat moet ik zo even doen, want de laarzen die ik besteld had waren een stuk lichter bruin dan op de site.

5 opmerkingen:

Marleen zei

ik heb vorig jaar ook 2 paar laarzen via internet gekocht! Met extra brede schacht natuurlijk!

prima geregeld!

Marleen zei

Wat wil je eigenlijk met je verjaardag? Kijk eens op Amazon ofzo??

Christel zei

Mag je ze daar ook gratis terugsturen als je ze niet wilt hebben?

Marleen zei

allen portokosten zijn voor mijn rekening.
Maar bij Neckermann is dat niet zo, dan je ze naar een verzamelpunt in de buurt brengen.

Christel zei

En mag je daar ook aan heel jaar over doen?