vrijdag, september 01, 2006

Werken in de stad

Voor het eerst sinds we hier wonen heb ik in Edelman’s kantoor in San Francisco gewerkt. Gisteren was Cindy’s laatse dag bij de Federal Reserve Bank, anders hadden we samen naar het werk kunnen gaan. Haar klus zit erop en ze kan zich weer even op haar eigen werk concentreren.

Veel van mijn collega’s in ons Silicon Valley kantoor die in de stad wonen, werken er regelmatig een dagje, maar bij mij was het er nog niet van gekomen. Het kantoor is in downtown San Francisco, op de dertiende etage van een van de vele hoge kantoorgtorens daar. Het is mooi ingericht, maar het mooiste is het uitzicht op de baai van San Francisco met de Bay Bridge (en aan de andere kant op de kantoortorens).

Ik had er een afspraak met een van onze financiele mensen om over facturatie te gaan. Achter haar kon ik uit het raam kijken en zien hoe binnen een uur de mist optrok en er verschillende zeilbootjes voorbij voeren. Dit ga ik vaker doen – af en toe eens met Bart naar het werk is niet verkeerd… en het is ook lekker om een kantor te hebben in plaats van een cubicle.

Het kwam vandaag zo uit omdat ik een afspraak in de stad had – ik had met Scott om half negen voor koffie afgesproken. Scott is en internetondernemer die ik in Nederland heb leren kennen. Hij zet ideeen om in startende bedrijven. Als er muziek in lijkt te zitten, zoekt hij er financiers bij en vertrekt als de boel gaat draaien. Hij heft al verschillende bedrijven zo opgezet en zich laten uitkopen. Interessant iemand om mee van gedachten te wisslen en om van te horen hoe de hazen lopen in ‘the valley’.

Van de coffeeshop waar we hadden afgesproken nam ik een tram (een Muni) langs de Embarcadero naar kantoor. Op dat moment was de stad nog in mist gehuld…

Geen opmerkingen: