woensdag, september 06, 2006

Engels

Mijn collega Leoni uit Nederland was vandaag voor het eerst bij ons op kantoor. Ze is hier voor drie weken voor een uitwisseling. Zo kan ze zelf ervaren hoe het is om in Silicon Valley te werken en haar collega's hier beter te leren kennen. Tijdens de lunch konden we bijpraten, heerlijk in de zon een burito gegeten bij de Mexicaan om de hoek. Het was heel gewoon om met een collega bij te praten. Daarna liepen we naar kantoor, en ik stapte weer een andere wereld binnen en switchte zonder na te denken naar Engels. Het duurde even voordat ik me dat realiserde en dat ik vervolgens weer naar Nederland omschakelde om met Leoni verder te praten. Twee werelden smolten ineens samen...

Cindy was vandaag op gesprek bij 826 Valencia voor vrijwilligerswerk. De vrijwilligerscoordinator van Alcatraz heeft een paar maanden geleden nog een keer contact opgenomen om te zeggen dat ze nog meer tijd nodig had voor het organiseren van een eerste training. Sindsdien heeft ze niets meer gehoord dus dat heeft Cindy inmiddels opgegeven. Via 826 Valencia gaat ze een keer per week bijles geven aan kinderen wiens eerste taal niet Engels is.

Geen opmerkingen: