woensdag, september 13, 2006

Hardloopwedstrijd

Om vier uur vetrok ik van kantoor, net als zo'n dertig collega's, om naar Crissy Field in San Francisco te gaan. In dit noordelijke puntje van de stad vond de JP Morgan Chase Corporate Challenge plaats, een hardloopwedstrijd voor bedrijven en hun medewerkers. De afstand was vijf kilometer, en je kon ook wandelen... dat heb ik het grootste deel gedaan. Het deed me enorm denken aan de Sky Radio Run in Nederland, alleen deden er ongeveer 4000 mensen aan mee van allerlei soorten bedrijven uit San Francisco en omgeving. Een ander verschil is dat de oprengsten naar een goed doel gaan, in dit geval een lesprogramma over ecologie voor kinderen in San Francisco.

Naast de Amerikaanse vlaggen, zag ik ook een paar vlaggen van andere landen. Voor de start werd echter alleen het Amerikaanse volkslied gespeeld. Ik kan me nog niet zo voorstellen dat de Sky Radio Run met het Wilhelmus begint...





Mijn collega uit Nederland, Leoni die hier de hele maand is, deed ook mee - hier met Laura op de foto.


Voor de race nog even poseren met twee van mijn teamleden, Dominic en Emily...

Toen we wegreden in San Mateo was het zonnig en warm, maar in San Francisco was het mistig en fris. Brrr.


Een groot deel van de route ging langs het water. Het begint hier tegen half acht nu te schemeren, helemaal als er zo'n mist hangt. Je kunt Golden Gate Bridge amper herkennen...
Na de wedstrijd gingen we met z'n allen Mexicaans eten. Onze general manager, Bob, kwam nog even langs.
Hij kwam samen met het hoofd personeelszaken, Zelda, tevens zijn echtgenote.

We kregen ongelofelijk grote borden volgeladen met eten. Ik denk dat ik een kwart van mijn portie opkon. De meesten namen de restjes mee naar huis. Dat is heel gebruikelijk hier; elk restaurant heeft daar wel doosjes of ander verpakkingmateriaal voor.

Ik doe het bijna nooit, maar deze keer was er zoveel over dat ik ook maar een doosje heb volgeladen. Onderweg naar huis kon ik er een dakloze man blij mee maken.

Geen opmerkingen: