zaterdag, september 02, 2006

Redding

Gisteravond zijn we naar Redding gereden, want als we vanochtend waren vertrokken, hadden we een heel eind moeten omrijden. Vanaf middernacht zou de Bay Bridge afgesloten worden omdat dit lange weekend er aan de Bay Bridge gewerkt wordt.

Als ik mijn collega’s vertel dat ik naar Redding ga, kijken ze me raar aan. Zo van wat heb je daar te zoeken? Zijn kennen Redding als een conservatieve stad waar gepensioneerden en cowboys wonen en niets te beleven valt. Een uit de kluiten gewassen dorp in een van de heetste delen van Californie. Redding bezoeken ze hoogstens op doorreis naar de bergen over Shasta Lake (daar wil ik ook nog naartoe). Om er te komen rij je door de ‘middle of nowhere’. Er zijn maar een paar radiozenders, waarvan de meeste country muziek draaien, een paar gospel en nog een paar andere Mexicaanse muziek.

We hebben net buiten ontbeten met Cindy's ouders, met uitzicht op de golbaan - het begint al flink warm te worden. Zo meteen gaan we de stad verkennen. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: