vrijdag, september 01, 2006

Green Card

Vandaag werk ik voor het eerst een dagje in Edelman's kantoor in San Francisco. Ik heb twee afspraken in de stad, dus dat komt beter uit. Nog een dagje werken en dan zit de werkweek er weer op. Het was er weer een met lange dagen (en weinig bloggen). Gisteren was ik met twee collega's bij een potentiële nieuwe klant om ons bureau te presenteren. Het ging erg goed en het ziet ernaar uit dat ze klant worden.

Er is deze week nog iets anders spannends gebeurd: mijn werkgever heeft toegezegd me te willen sponsoren voor een Green Card! Dat is een permanente verblijfsvergunning. Op dit moment heb ik een werkvergunning, wat betekent dat ik op basis van mijn huidige baan hier mag verblijven. Zo'n vergunning is drie jaar geldig, terwijl de Green Card voor het leven is.

Vanavond vertrekken we naar Redding, waar Cindy's ouders wonen. Dat is ver uur rijden ten noorden van San Francisco. Deze tijd van het jaar is het daar 100 graden Fahrenheit overdag - de bikini zit al in de tas.

Het is een lang weekend, want maandag is het Labor Day (dag van de arbeid). Amerikanen beschouwen dat als de afsluiting van de zomer, die duurt van Memorial Day in mei tot Labor Day, begin september. Amerikaanse bedrijven grijpen dit soort gelegeheden aan om aanbiedingen te doen en korten te geven. De afgelopen twee weken gaan de meeste TV commercials over 'Labor Day sales' 'Labor Day savings'. Dit land is constant in de uitverkoop - je bent gek als je hier iets voor de volle prijs koopt!

Geen opmerkingen: