maandag, juli 03, 2006

Russian River

We hebben heerlijk gerelaxt aan de Russian River. We zaten vlakbij het plaatsje Guerneville, en eigenlijk hadden IN dat plaatsje moeten zitten, maar we waren laat met boeken en we wisten ook niet zo goed wat we moesten verwachten. Guerneville is ontzettend klein, vijf straten in de breedte en zeven in de lengte. Het draait volledig op toerisme, dus het barst er van de winkeltjes en restaurantjes, maar niet zo gepolijst als in sommige andere plekken. Het is duidelijk een plek voor mensen uit de stad. Er hangt een relaxte sfeer en het stadje is populair bij homo's (San Francisco is immers de stad met het hoogste percentage homo's ter wereld). Ik geloof dat er in dat kleine gat wel vier of vijf homokroegen zijn! Allemaal voor mannen, maar dat mocht de pret niet drukken.

's Middags hebben we Guerneville verkend: langs Main Street gelopen en een kleine vlooienmarkt bezocht. Waar toeristen zijn, zie een vlooien- of antiekmarkt hier de de States... Er was verderop ook een straatfeest, aan de vele vlaggen te zien was het waarschijnlijk al om de Fourth of July te vieren.

Photobucket - Video and Image Hosting

Vervolgens gingen we naar de rivier. Er was een kiezelstrand dat bomvol mensen was. Gelukkig konden we er stoeltjes huren, want we hadden geen badlakens bij ons. Je kon er ook kayaks en van die grote binnenbanden hier om mee op de rivier te dobberen. Wij hielden het bij een beetje zonnen. Om zes uur sloot het strand, maar de zon was nog erg warm, dus gingen we nog even naar het zwembad van ons hotel.

's Avonds namen we de enige taxi van Monte Rio, waar wij sliepen, naar Guerneville. We vonden een heerlijk
restaurant waar we buiten konden eten. Daarna nog even een van de kroegen in. We hadden all snel aanspraak met twee meiden uit Oakland die een potje pool met ons wilden spelen. Zij wonnen natuurlijk. Rond middernacht ging iedereen naar 'huis' en spraken we af om samen te ontbijten bij Pat's.

Pat's bleek een authentieke Amerikaanse diner, waar het interieur de laatste dertig jaar niet veranderd is. Op het menu singen als eieren met spek, omelet, pancakes en French Toast (wentelteefjes). De meeste gerechten worden met 'hash browns' geserveerd, geschraapte, gebakken aardappel - een soort rösti.

Na het ontbijt reden we weer terug naar San Francisco, omdat ik mijn auto vandaag voor sluitingstijd naar de garage moest brengen. Over een paar dagen is mijn dak weer als nieuw.