maandag, juli 31, 2006

Orthodontist

De tandarts had me verwezen naar de orthodontist omdat het spalkje achter mijn tanden los zit. Ook zijn praktijk was een gewoon huis, waarin de verschillende kamers als praktijkruimtes waren ingericht. De wachtkamer had zelfs een open haard met op de schouw een groot bord waarop de naam stond van een meisje wiens beugel er vandaag uit mag. Ondanks de losse sfeer, hing een 'mission statement' bij de receptie en in de ruimte waarin ik geholpen werd, hingen alle diploma's van Dokter Cucalon.

Er werden foto's gemaakt en Ik werd geadviseerd over verschillende opties om mijn tanden helemaal recht te zetten. Het voelde meer als een verkoopgesprek dan oprecht advies. Een gewone beugel is een prima oplossing volgens Cucalon, maar met Invisalign kan de orthodontist veel betere resultaten bereiken. Daar moeten we nog maar eens over nadenken...

In ieder geval kreeg ik een map met de foto's, informatie, en een verwijzing voor rontgenfoto's mee. In de map zaten ook een paar 'consent forms', toestemmingsverklaringen die de othdontist vrijwaren voor allerlei onvoorziene omstandigheden. Ik geloof niet dat je dat in Nederland bij tandarts zoiets moet ondertekenen...

Geen opmerkingen: