maandag, februari 20, 2006

Presidents Day

Het mooie van de Amerikaanse nationale feestdagen is dat ze bijna allemaal op een maandag vallen. Zo ook Presidents Day; vandaag vierden we de verjaardag van Amerika's eerste president George Washington. Niet dat ik daar veel van gemerkt heb, behalve dan dat ik een lang weekend had. Desondanks, moest ik vanochtend een en ander voor werk doen. Morgen heb ik een afspraak bij een potentiele nieuwe klant en daar moest ik me flink voor inlezen. In Nederland zou ik al met basiskennis van de markt beginnen, maar hier is die basis een stuk dunner. Ik voel me nu redelijk goed voorbereid - morgenvroeg kan ik de rest doen.

In de middag zijn we nog even gaan winkelen doen. We moesten nog iets ruilen. Dat is hier nooit een probleem, zelfs als je de originele verpakking niet meer hebt. De meeste winkels hebben een beleid van ruilen binnen 30 dagen en sommige nog langer. Als je na die tijd niet tevreden bent, nemen ze het artikel vaak ook nog terug, maar dan krijg je een tegoedbon. Een tegoedbon is hier inmiddels overal electronische: je krijgt een pasje waarop het geld opgeladen wordt. Een volgende keer kan je er gewoon mee betalen.

Daarna nog even eten gekocht voor de komende dagen. Gewoon boodschappen doen is voor mij een uitje, want zo vaak kom ik niet in een supermarkt hier.

Geen opmerkingen: