donderdag, februari 23, 2006

Dallas

Ik werk met twee collega's in Texas, een in Dallas en een in Austin. Zij zijn onderdeel van een van mijn account teams. Dat is een van de dingen die echt anders zijn hier - Amerikanen, tenminste in het bedrijfsleven, vinden het heel normaal om samen te werken met mensen die een paar duizend kilometer verderop zijn. Dan spreek je elkaar gewoon via de telefoon, instant messenger en e-mail, en als het nodig is om elkaar te zien vlieg je even op en neer.
Geen wonder dat Amerikanen niet snappen waarom we dat in Europa niet doen, of waarom de samenwerking met collega's in een ander land niet zo verloopt als met collega's in andere kantoren in Amerika. Als het hier ineens heel druk is, kan je altijd uitwijken naar collega's in een ander kantoor.


Mijn collega in Dallas (een andere dan over wi ik gisteren schreef) vertelde me vandaag dat Edelman daar is gevestigd in het kantoorpand waar in de jaren '80 de TV-serie Dallas werd opgenomen. Het kantoor van J.R. werd in dat pand gehuurd van een advocatenkantoor. Edelman is op een andere verdieping, maar mijn collega heeft hetzelfde uitzicht op de stad.

Geen opmerkingen: