donderdag, februari 02, 2006

Groundhog Day

Vandaag is Groundhog Day. Toen ik de TV vanochtend aanzette, zag ik een aantal grijze mannen in zwart pak en met hoge hoed een toespraak houden. Een van hen had een groundhog vast, een soort van grote marmot. Dit alles vond plaats in een plaatsje in Pennsylvania. Ik weet niet veel van deze Amerikaanse traditie, behalve dat vandaag bepalend is voor de komst van de zomer. Vandaag is namelijk de dag dat de groundhog uit zijn winterslaap ontwaakt. Als hij naar buiten gaat en de zon schijnt, schrikt hij van zijn eigen schaduw en dan gaat hij terug zijn hol in. Dat btekent dat we een late zomer krijgen. Als het bewolkt is, blijft ie buiten en krijgen we dus een vroege zomer.

Op Long Island was het een mooie dag. Tenminste vanmiddag was het mooi toen we rond half vier naar het vliegveld vertrokken. Een groot deel van de dag heb ik weer in een raamloze ruimte doorgebracht om naar meer presentaties te luisteren.

We vlogen met Song, de budget vliegmaatschappij van Delta. De service was beter dan bij American Airlines waarmee we op de heenweg gevlogen hebben. Voor het eerst was ik in een vliegtuig met live televisie. Er waren ruim 20 tv-kanalen die per sateliet ontvangen werden.
De reis zit er weer op. Ik ga nu snel slapen, want morgenvroeg moet ik afrijden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Christel. Nooit geweten dat Groundhog Day echt bestaat! Je verwijst in je stukje niet naar de film met met Bill Murray dus mocht je die niet gezien hebben... je nieuwe vrienden van Blockbuster hebben 'm vast. Groetjes, Nienke

Christel zei

Hi Nienke,

Bij deze! Dank je voor de verwijzing :-) Dat houdt de blog interactief. De film ken ik inderdaad...

Christel