dinsdag, februari 07, 2006

280

Elke ochtend rijd ik over Highway 280 (two eighty) om het verkeer op Highway 101 (one-o-one) te omzeilen. Ik doe er ongeveer 50 minuten over om op het werk te komen. Als ik 's avonds laat moet werken, neem ik 101 naar huis en dan doe ik er 40 minuten over. Sinds ik audioboeken ontdekt heb, doe ik de rit met plezier.

Highway 280, ook wel Junipero Sierra Freeway, is echt prachtig. Ik heb al eens geschreven dat ie langs de heuvelruggen aan de westkant van Silicon Valley kronkelt en dat het een 'scenic highway' is, wat betekent dat er mooie uitzichten zijn. Ik rij langs heuvels en meren, kortom ik ben omgeven door natuur. Nu ik hier wat langer ben, merk ik wat dat betekent: elke dag is anders. Soms hangt er mist over meren, soms is het stralend blauw. Nu het regenseizoen op een einde loopt zijn de heuvels groen, maar over een paar maanden zal alles weer bruin zien. Soms ruik ik de eucaliptisbomen. Vanochtend hing er een dunne nevel over alles, waardoor de contrasten tussen wat ver en dichtbij is groter zijn dan normaal. Prachtig.

Geen opmerkingen: