vrijdag, januari 20, 2006

Baan

Deze week is onze receptioniste buiten de deur gaan lunchen en nooit meer teruggekomen. Ze vond haar baan niet meer leuk. Ik vroeg onze office manager of ze dat al eens eerder had meegemaakt en ze zei ja. De receptioniste was een uitzendkracht, maar het is toch vreemd dat iemand zo vertrekt. De opzegtermijn is hier normaal gesproken twee weken, maar als iemand bij de concurrent gaat werken, kan het zijn dat ze de dag waarop ze opzeggen hun laatste werkdag is.

Ik heb vandaag vooral besteed aan sollicitatiegesprekken. Ik had een gesprek met een potentiële account manager. Die functie heet hier trouwens account supervisor. We zijn ook op zoek naar nieuwe stagiaires, die ik per telefoon spreek voor een eerste scan. De meeste stagiaires studeren niet meer, maar de stage is hun eerste baan. Het is een manier om de basis van het PR-vak te leren. Daardoor solliciteren en ook mensen die totaal geen relevante ervaring hebben en soms een onrealistsch beeld van het werk hebben.

Vandaag heb ik er twee maanden opzitten bij Edelman in Silicon Valley en tot nu toe loopt het goed. Af en toe ben ik verbaasd over hoe ik hier gewoon meedraai. Gelukkig maar...

Geen opmerkingen: