maandag, januari 09, 2006

Telefoon

Onlangs heb we verschillende mensen onze nieuwe telefoonummers laten weten, alleen ontbreekt daarin het landennummer voor de VS. Dat is 1. Het kengetal voor San Francisco is 415. Als je ons zou willen bellen, begin dan met 00, het nummer om naar het buitenland te bellen, gevolgd door 1415.

Als je op ons op een van onze mobiele nummers belt, is dat altijd duurder. Niet alleen voor de beller, meestal ook voor ons. In de VS betaal je voor alle minuten dat je met je mobieltje belt, ook als je gebeld wordt.

Cindy heeft een abonnement waarmee ze per maand 1500 kan verbellen - die zijn inbegrepen. Mijn abonnement heeft ook die 1500 minuten, maar gesprekken na 9 uur 's avonds en in het weekend tellen niet mee. Dan is bellen en gebeld worden gratis (bellen alleen binnen de VS).

Afgelopen week, toen ik in Las Vegas was, kostten mijn telefoongesprekken extra omdat ik dan voor 'roaming' betaal. Dat is vergelijkbaar met wanneer je met je Nederlandse mobieltje vanuit het buitenland belt. Dan betaal je ook extra omdat je niet met je eigen provider belt.

We hebben bijna dezelfde telefoons, alleen is die van Cindy wit en die van mijn zwart met camera. De mijne is de Samsung t309, waar ik heel tevreden mee ben. De keuze in telefoons is hier beperkter, omdat telefoons gekoppeld zijn aan een provider. Het kan zijn dat je een model alleen bij T-Mobile kunt krijgen en bijvoorbeeld niet bij Cingular of Verizon Wireless, twee andere grote mobiele operators hier.

Geen opmerkingen: