maandag, januari 02, 2006

Boodschappen

Vandaag was ik vrij, omdat nieuwjaarsdag op een zondag viel. Eindelijk tijd om de laatste kleding uit dozen te halen en op te bergen, om wat dingen aan de muur te hangen, de was te doen en door een stapel brieven en rekeningen uit Nederland te gaan. Ook nog wat boodschapen bij Safeway gedaan, waar ik te voet heen was gegaan met een rugzak voor de inkopen. Omdat ik mijn eigen tas had meegenomen kreeg ik drie cent korting! Het is hier gebruikelijk dat de kassière (m/v) je boodschappen voor je inpakt. Soms is er zelfs een aparte inpakker. Ze stoppen steeds maar een paar dingen in van zo'n dunne, ritselende plastic zak, waardoor je al snel met minstens zes tasjes naar buiten loopt.

We hadden eten uit de vriezer gehaald maar dat was nog lang niet ontdooid. Dan maar pizza. Ik heb het advies van een collega op gevolgd en bij Extreme Pizza besteld via hun website. Ik ben benieuwd. Net even op de site van CNN uitgezocht hoeveel je de bezorger eigenlijk aan fooi geeft... De regels voor fooi zijn hier nogal anders dan in Nederland. Het wordt twee dollar.

Geen opmerkingen: