dinsdag, januari 02, 2007

Nieuw jaar

Op de weg naar kantoor is nog wel redelijk rustig, maar op het werk is vanaf vandaag alles weer in volle gang. Veel klanten in ons kantoor zijn met de voorbereiding van CES bezig. Ik hoef dit jaar niet naar die beurs in Las Vegas en dat vind ik prima. Voor mijn klanten ben ik vooral bezig met de plannen voor 2007.

De dag verliep als de meeste andere - net als vorig jaar wensten collega's elkaar niet uitgebreid een gelukkig nieuwjaar. Het wordt alleen even genoemd endaar blijft het bij. Teamgenoten vragen wel naar de feestdagen en vertellen elkaar hoe ze kerst en oudejaarsavond hebben doorgebracht.

Veel Amerikanen houden op 1 januari feestjes en drinken nog even door. Ook is de belangrijkste college football-wedstrijd dit jaar weer op nieuwjaarsdag: de Rose Bowl Game. Heel wat feestjes vinden daarom rond de TV plaats, zowel bij mensen thuis als in de kroeg. De eerste dag van het jaar hebben we relatief rustig doorgebracht. In de middag maakten we een wandeling op Bernal Heights, achter ons huis. In een halfuurtje liepen we naar de top van de berg waar we een prachtig uitzocht hadden over de stad.
Daarna wandelden we nog even door naar de ander kant van de berg om even een stop te maken bij onze stamkroeg:

Ik had mijn camera bij me, dus ik kon eindelijk eens een foto van het interieur maken. Het doet me veel denken aan een Nederlandse bruine kroeg: Ze hadden een klein buffetje gemaakt met typisch
nieuwjaarseten: ham, groene kool, maisbrood en 'black eyed peas', want die brengen geluk als je ze op nieuwjaarsdag eet. Het hele menu schijnt ook goed tegen een kater te werken.

Geen opmerkingen: