dinsdag, januari 09, 2007

Bedrijvenparken

Gelukkig liggen Mountain View en Sunnyvale op een steenworp afstand van elkaar, want ik moest een paar keer tussen de twee plaatsten heen en weer rijden voor afspraken.

Iets na zevenen reed ik voor het eerst sinds lange tijd weer over
Highway 280 richting zuiden, diep Silicon Valley in. Onderweg begon mijn werkdag al, want ik moest bellen met een collega in Londen en daarna luisterde ik mee naar een gesprek tussen de CEO van een van mijn klanten en een analist.

Tegen half negen was ik bij mijn klant in Sunnyvale, waar ik een deel van hun sales-meeting bijwoonde. Het bedrijf het
KnowNow en is een start-up, maar ze zijn al in de fase dat ze verschillende grote klanten hebben. Het verkoopteam wisselde ervaringen uit en verschillende manieren waarop hun software in de praktijk wordt gebruikt werden gepresenteerd. Zulke bijeenkomsten geven ons als PR-mensen een hoop stof om de komende tijd te gebruiken als we invalshoeken voor verhalen zoeken bijvoorbeeld.

Tegen lunchtijd reed ik van het bedrijvenpark in Sunnyvale naar een bedrijventerrein in Mountain View voor twee besprekingen bij Mozilla. Hun kantoor staat tegenover de Google-campus. Daar ben ik tot nu toe nog nooit langs gereden, en ook vandaag het ik daar geen tijd voor. Aan de buitenkant ziet het Mozilla-pand eruit zoals veel kantoren hier....

maar van binnen is de sfeer heel anders. Op de eerste verdieping is het hele plafond open.

Om vier uur was ik weer terug bij KnowNow voor een laatste sessie en aansluitend kon ik er nog even op mijn laptop werken om wat emails te beantwoorden. Daarna weer terug naar Mountain View, om de DVD recorder bij de Wal-Mart die daar zit te retourneren. Ik kreeg mijn geld terug. Dat gaat hier trouwens niet in contanten, maar door je bankpas te geven storten ze het terug op je rekening.

In het nieuws las ik dat Scott, met wie ik verschillende keren heb afgesproken, vandaag zijn bedrijf verkocht heeft aan Yahoo! Hij is er dus in geslaagd om met een internet start-up (of Web 2.0 start-up zoals je tegenwoordig zegt) geld te verdienen. Het is voor veel ondernemers een doel om zich te laten uitkopen door de grote jongens als Google, Yahoo! of Cisco. Over een beursgang hoor je niemand. Scott was trouwens net met dit bedrijf gestart toen wij hier kwamen...

Geen opmerkingen: