zaterdag, december 31, 2005

Regen

Het regent hier al en paar dagen. Het klaart af en toe op, maar daarna hoost het weer. Gisteravond was de stroom in twee wijken in San Francisco uitgevallen en op het nieuws zijn beelden van ondergelopen wegen en berichten over de Rose Parade in Los Angeles die in het water dreigt te vallen.



De Rose Parade vindt elk jaar plaats voorafgaand aan de Rose Bowl, een American football-wedstrijd tussen de twee beste universiteitsteams. Het is een 117 jaar oude traditie dat die wedstrijd op nieuwjaarsdag gehouden wordt, behalve als die op een zondag valt. De Rose Bowl vindt op 4 januari plaats, maar de optocht is morgen.



Wij waren vandaag in Berkeley, aan de andere kant van de Bay Bridge om weer wat meubelzaken te bezoeken. We zijn meteen even langs de 'hardware store' geweest om wat Amerikaanse stekkers te kopen. Die heb ik zojuist onze schemerlampen gezet. Amerikaanse gloeilampen passen er gewoon in, dus de boel werkt weer.

Zo meteen gaan we naar vrienden van Kirsten en Jacqueline in Noe Valley (twee wijken verderop). Kirsten woont drie manden bij hen en Jacqueline is er nu ook op bezoek. Zij hebben ons uitgenodigd om oudejaarsavond met hen te vieren. Ik ga me daarom nu even omkleden... morgen laat ik weten hoe het was.



Gelukkig Niewjaar voor iedereen in Nederland (en België)!. Bij jullie is 2006 drie uur geleden al begonnen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo C+C

Ik maakte me ongerust omdat ik geen telefonische verbinding kon krijgen en in NL op de TV en Radio het bericht had gezin van watersnood in SF.

Pap

Christel zei

Er is hier in de omgeving inderdaad veel wateroverlast, maar voral ten noorden van San Francisco, in Sonoma en Napa Valley. Wij hebben nergens last van, behalve de aanhoudende regen. We hadden gewoon de telefon uitgezet om van een ongestoorde nachtrust te kunnen genieten.

Christel