dinsdag, januari 03, 2006

Salaris

Op de eerste werkdag in het nieuwe jaar zeggen sommige mensen 'Happy New Year', maar de meesten zijn al in de dagelijkse routine. Als ik collega's een gelukkig nieuwjaar wens, wordt daar positief op gereageerd, maar er worden zeker geen handen geschud, laat staan gezoend om elkaar het beste te wensen. Op de vraag hoe de jaarwisseling was, krijg je een oppervlakkig antwoord 'leuk' of 'relaxt'. Ik ben gewend om iedereen drie zoenen te geven om het nieuwe jaar in te luiden en om even stil te staan bij de start van een nieuw jaar. Ach, ik had vandaag een drukke dag, dus dat scheelde weer tijd...

Vandaag heb ik eindelijk mijn eerste salaris gekregen! Het heeft even geduurd vanwege het ontbrekende social security nummer. Er lag een loonstrookje in mijn postvak met daaraan een cheque. Eigenlijk zou het geld op mijn rekening gestort worden, ik ben er nog niet achter waardoor ik nu een cheque heb gekregen. Ik ben meteen naar de bank gegaan om 'm op mijn rekening te storten.

Ik had nog wat meer vragen aan de bankmedewerker, want ik heb de laatste dagen gemerkt dat niet alles hetzelfde gaat als in Nederland. Zo had ik geld over gemaakt via internet naar Cindy's bankrekening. Omdat haar rekening bij een andere bank loopt, kan dat niet. In plaats daarvan kreeg ze een cheque met de post waarmee ze naar de bank moest. Aldaar hoorde ze dat het nog een week zou duren eer het geld op haar rekening gestort zou worden! Dat geeft de bank tijd om te checken of de cheque echt is en de betaler te vertouwen. Op deze manier kan je natuurlijk niet ECHT internetbankieren. Ik verbaasde me ook al over de beveiliging van de site, waar je eigenlijk alleen een gerbuikersnaam en wachtwoord voor nodig hebt. Ik wist dat Nederlandse banken voor liepen, maar nu heb ik het bewijs.

Waar ik vandaag ook achter kwam is dat ik maar één bankpas krijg, ook al heb ik twee bankrekeningen op mijn naam staan. We hebben een gezamelijke rekening bij Bank of America waar ik ook mijn privérekening heb lopen. Een van de rekeningen wordt gezien als de hoofdrekening en die correspondeert met mijn bankpas. Cindy heeft maar één rekening bij Bank of America, namelijk onze gezamelijke rekening en heeft daarom wel een pas voor die rekening. Zij zou eventueel wel een tweede pas op haar naam kunnen aanvragen. Die heeft dan haar foto, maar ik zou hem kunnen gebruiken. Rara boel.

1 opmerking:

essaybishop zei

Remarkable experience earned after reading all the points of this website. I tried hard to get clue about how I could prove content of its blogs not much effective but I surrendered all my weapons just after reading it.regressietherapie amsterdam