vrijdag, januari 06, 2006

CES 2006

Ik druk op een knopje en de gordijnen gaan dicht, er zijn flatscreen TV's in de slaap- en badkamer, alles is in designverpakking: zeep, snoepjes, de sleutel van de kamer, lakens, handoeken de wekkerradio. Ik heb een loeier van een badkamer met douche en bad apart, twee wastafels. De bedden hebben superdikke matrassen, vijf kussens (per bed) en een heerlijk donzen dekbed. Dat is de Wynn. Het hotel noemt zich een resort - er is ook een golfbaan en een kuuroord. Ik zit op de 17de verdieping aan de achterkant. Toch heb ik een indrukwekkend uitzicht. Kan je nagaan hoe het is op de vijftigste etage aan de voorkant…

Mijn uitzicht van de kamer in de Wynn.

Mijn ochtend begon vroeg achter de laptop om verschillende dingen voor werk te doen, want dat gaat ook gewoon door. Mail beantwoord en met het Edelman-kantoor in Mexico gebeld.

Vandaag heb ik veel van CES gezien. Ik wist nu beter de weg waardoor ik veel heb kunnen zien van CES. Om 10 uur ging ik naar The Sands, want CES is zo groot dat de hele beurs niet in de Las Vegas Convention past. Er zijn meedere locaties, waaronder ook The Sands en het Hilton. Ik moest in The Sands zijn om een interview met een klant te begeleiden. Eigenlijk een klant van mijn collega Leslie, maar zij had tegelijkertijd een andere afspraak. Voor mij was het prettig om zo'n gericht doel te hebben. In The Sands waren veel kleinere bedrijven met allerlei nieuwe uitvindingen. Ik heb een buizenversterker gezien zo groot als een pak hagelslag met prima geluid een een draagbare internetradio.

Vervolgens ging ik weer naar het Convention Center, waar ik heel wat stands gezien heb. Ik wilde in het bijzonder langs die van Vonage, een aanbieder van interettelefonie, Intel, Microsoft en Tomtom. Microsoft heeft het vooral over de nieuwe Windows-versie, Windows Vista, waar heel veel multimedia-mogelijkheden ingebakken zitten. De stand van Intel (links) vond ik een van de mooiste.

In de middag wilde ik naar de presentatie van Google, maar ik wist dat dat moeilijk zou worden om binnen te komen, omdat je je ervoor ingeschreven moest hebben. Dat had ik niet, maar er was een kans dat je ook zonder voorinschrijving binnnen kon komen. Helaas niet bij deze toespraak, want de zaal was bomvol. Er zat niets anders op dan de presentatie via een videoscherm te volgen. Daardoor miste ik een van de leukste gedeelten, namelijk een toespraak van Robin Williams. Die had blijkbaar geen toestemming gegeven om dat buiten de zaal te tonen. Overigens is Google niet de enige die met sterren op de proppen komt. Microsoft had Justin Timberlake en Yahoo! had Tom Cruise en Ellen Degeneres.

Het weer was vandaag geweldig. Volgens het weerbericht was het 20 graden, een graad of 7 hoger dan normaal voor de tijd van het jaar. De zon scheen de hele dag en ik kon met een T-shirt aan buiten lunchen.

Rond 6 uur was ik terug op mijn kamer, met zere rug en voeten en helemaal uitgeput. Desondanks heb ik vanavond afgesproken met Angie en Leslie. Zij waren ook moe, waardoor we onze plannen habben aangepast. In plaats van eten bij Nobu en naar een awarduitreiking met Stevie Wonder optreden, gingen we naar het Franse restaurant van de Wynn. Minder opwindend, maar we hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Geheel in stijk kaas na gegeten. Bijna net als in Europa...

Hier nog een foto van gisteravond, genomen op het feest van Ziff Davis. Naast mij zit Angie, en naast haar Leslie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leven.... en ons maar jaloers maken! Geniet ervan en we blijven lezen..
Liefs, Heidi en Lotte. (die vind het ook leuk om te lezen wat je doet al begrijpt ze niet alles).

Anoniem zei

Een beetje laat, maar toch nog een heel gelukkig nieuwjaar Christel! Tjonge, echt een droom! Deze blog is echt fantastisch en jouw CES bezoek doet het water in m'n mond komen!! Geniet ervan Christel !!