vrijdag, oktober 28, 2011

Hair

De musical Hair opende woensdag in San Francisco's Golden Gate Theater. Het is een Broadway-produktie die rondtourt door Amerika en hier voor een maand is. Rachel, een kennis van me, doet de promotie en had me uitgenodigd voor de eerste voorstelling, samen met nog tien anderen die ook in de internetwereld werken. We kregen een VIP-behandeling met goede stoelen vooraan en gelegenheid om met een aantal van de acteurs na afloop de voorstelling te kletsen. Vermoedelijk in de hoop dat we erover zouden Tweeten, Instagrammen en Facebooken... 

In de eerste acte, waarin de hippie-beweging neergezet wordt, voelde aan als een flashback. Veel van de scenes deden denken aan 'Occupy Wall Street': een ecelectisch gezelschap met zelfgemaakte borden met leuzen erop. Hoewel het destijds met name ging over de oorlog in Vietnam, ademde de scene een vergelijkbare sfeer uit. 

Ondanks de serieuze boodschap, is Hair vooral een blij musical met leuke muziek. Aan het einde van de voorstelling nodigden de acteurs uit om op het podium te komen dansen. Daar werd een video van gemaakt die de volgende dag online stond. Ondanks dat ik me tegen het einde bij de dansende massa voegde, heb ik mezelf nog er nog niet in gevonden.



 Rachel uit haar dak op het toneel

 Vraaggesprek met de acteurs na afloop

(ik zit helemaal links)

Geen opmerkingen: