donderdag, oktober 27, 2011

Bridge School

Het Bridge School Benefit concert werd zondag voor de vijfentwintigste keer gehouden en ik was er voor het eerst bij!

Dit jaarlijks concert wordt door Neil Young organiseert voor de school voor dubbel gehandicapte kinderen, die hij zelf heeft opgericht. Twee van zijn eigen kinderen hebben namelijk cerebrale parese.

Het concert vindt plaats in het Shoreline Theater in Mountain View, een groot, openlucht concertgebouw. Ik ben er eerder geweest voor Rihanna, Counting Crows en Lilith Fair. Het is zo groot dat ik er niet graag heenga, maar voor hele goede shows maak ik een uitzondering en dat was zondag ook weer het geval. En ik had er nog nooit zo vol gezien. Van het grote grasveld achter de tribunes was geen sprietje groen meer te zien.

Niet zo vreemd als je weet wie er speelden: Norah Jones, Foo Fighters, Eddie Vedder, Mumford &Sons, Tony Bennett, Dave Matthews, Arcade Fire, Santana en natuurlijk Neil Young stonden op het podium. Het concert duurder ruim zes uur en de ene grootheid volgde de andere op; bijna onwerkelijk... Ze speelden bijna allemaal een acoustische set en Neil speelde af en toe een nummer mee.

In de rij om naar binnen te gaan

Volle bak


Wat zaten op het gras, wat betekende dat we het concert via de schermen volgden.


Tussen all drukte toch een plekje gevonden


Het weer was perfect voor een openluchtconcert





Geen opmerkingen: