zondag, mei 03, 2009

Open bar

Afgelopen vrijdag ging ik weer eens naar een borrel. Deze was georganiseerd door SonicLiving, een website met concertinformatie waar je kunt zien wie er naar een optreden gaat en van welke muziek je vrienden houden. Ik ben er sinds een tijdje lid van. Vanwege mijn werk voor Blame Sally ontdek ik allerlei nieuwe muzieksites... Een leuke bijkomstigheid!

Ik had de uitnodiging gehad omdat ik lid ben van de site, niet omdat ik voor een band werk. Ik wist dus dat het een borrel voor muziekfans was en niet zoveer voor mensen in de muziekindustrie, maar desondanks leek het me goed om eens een kijkje te nemen en meer voeding te krijgen met de muziekscene van San Francisco.

Er bleken voornamelijk mensen van in de twintig te zijn, vooral studenten. Toen ik probeerde uit te vinden hoe ze SonicLiving kenden en nieuwe muziek ontdekken, bleken de meesten de site nauwelijks te kennen. Ze wisten namelijk van de borrel via een andere site: myopenbar.com. Daar vind je een overzicht van feestjes en bijeenkomsten in de stad met gratis drank.

Geen opmerkingen: