vrijdag, februari 27, 2009

Orson

Gistreravond was ik in Orson, waar sinds kort elke donderdagavond een feest voor vrouwen is. Het is een hippe tent waar je goed kunt eten en er is een grote ronde bar in het midden van de zaak. De wekelijkse avond trekt vrouwen van midden twintig tot eind veertig aan, over het algemeen mensen met goede smaak en dito baan.

Christy had er al haar vrienden uitgenodigd om er haar verjaardag te vieren. Ja, ook mannen waren welkom – daar wordt hier niet moeilijk over gedaan. Zo langzaam ken ik verschillende van haar vrienden en kwam ook nog een paar andere bekenden tegen. Dat maakte de avond erg gezellig, ondanks dat ik erg moe was van een drukke week op het werk.


Met JB in Orson


Ik kwam ook met verschillende mensen die ik nog niet kende aan de praat. Een daarvan vroeg na een tijd of ik een keer uit wilde gaan ‘on a date’. Dat is voor het eerst en voelde een beetje overvallen want ze was niet helemaal mijn type. Desondanks leuk, en een beetje spannend om dat mee te maken.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik nog niet been uitgeweest ‘on dates’, alleen niet iedereen zegt het er expliciet bij. Eerder deze week had ik met een vriendin van een vriendin afgesproken. Ze had gevraagd of ik een keer wat mee wilde gaan drinken en over internet te praten omdat ze daar meer over wil leren voor haar werk. Het duurde even voordat het kwartje viel en ik door had dat dat een date was. In eerste instantie had ik voorgesteld voor om naar een netwerkborrel te gaan. Een dag later realiseerde ik me dat de kans groot zou zijn dat ze dat als een afwijzing zou kunnen interpreteren en dat zou ik jammer vinden. Uiteindelijk werd het een etentje. Een leuk etentje.

Omdat het woord ‘date’ niet gevallen is, wist ik niet zeker hoe ik de afspraak moest beschouwen. Toen ik na afloop aan een vriendin vertelde dat we het over werk, internet en exen hadden gehad, zei ze: ‘Oh dat was zeker een date’. Schijnbaar is dat onder vrouwen onderling geen ‘verboden’ onderwerp op de ‘first date’.

Geen opmerkingen: