dinsdag, februari 03, 2009

3D

Zondag werd de Super Bowl weer gespeeld. Dit jaar heb ik de American Football final op geheel Amerikaanse wijze beleefd: niet in een kroeg maar bij mensen thuis. Chris en Kristy hadden vrienden vanaf twaalf uur uitgenodigd. Ze hadden een fust bier geregeld en voor hapjes gezorgd en vroegen de gasten om hun favoriete Superbowl eten mee te brengen.

Chris zelf had voor ‘pulled pork’ gezorgd, dat is varkensvlees dat heel lang gegrild is en zo gaar is dat je het uit elkaar kunt rafelen. Dat wordt dan ook gedaan en wordt vermengd met barbecue-saus. Je eet het op een brrodje. Ik ben geen fan van varkensvlees, maar pulled prok vind ik wel lekker. Er was ook dingen als cole slaw, spinazie-dip met crackers en chocolate chip cookies.

Iedereen had zich over het huis verspreid: er stonden TV’s in de huiskamer en de keuken. Het was prachtig weer, waardoor ook de patio (groot balkon) goed bezocht was.

Van de wedstrijd zelf heb ik niet veel gezien; ik begrijp te weinig van de regels om het echt te kunnen volgen. Zoals een groot deel van Amerika, keek ik vooral voor de reclameblokken en het optreden van Bruce Springsteen tijdens de rust.


Adverteerders pakken groots uit voor de Super Bowl. Logisch als de uitzending van het spotje alleen al bijna drie miljoen dollar kost. Reclamebureaus streven er duidelijk na om het meest spraakmakende spotje te maken. Dit jaar waren er een aantal in een nieuwe 3D technologie. Je moest er een brilletje voor hebben, maar ze waren ook gewoon zonder bril te bekijken. Dreamworks en Intel hebben de technologie ontwikkeld voor de film Monsters vs. Aliens. Erg indrukwekkend!

Geen opmerkingen: