woensdag, oktober 29, 2008

Dating 2

Een van mijn collega's is een paar maanden geleden naar Houston (Texas) verhuisd en werkt nu van daar uit voor Edelman. Ze was weer even op kantoor deze week en samen met een aantal oud-teamgenoten gingen we iets drinken. Een van mijn ander collega's is ook sinds kort single en we hadden het over dating. Ik heb het daar de laatste tijd met verschillende vrienden over gehad om uit te vinden wat het precies is en wat de do's en don'ts zijn.

Mijn collega had die avond nog een 'date' en ik vroeg haar hoe ze het verschil weet tussen een date en een gewoon etentje. Dat was omdat de man die haar had uitgevraagd niet had gezegd waar ze heen zouden gaan; hij had alles geregeld en zij hoefde alleen maar te verschijnen. Een van de mannelijke collega's reageerde dat je weet dat het een dat is als de man voor alles betaald. Da's dus in de hetero-wereld. Met vrouwen onderling ligt dat iets ingewikkelder... of simpeler, tis maar net hoe je het bekijkt.

Ik ben de de laatste tijd met heel wat vriendinnen uitgeweest en vraag me wel eens af of zij dat dan als een date zien. Ik geloof het niet hoor, maar je weet maar nooit.

Een andere date-regel is dat er bepaalde onderwerpen zijn waarover niet hoort te praten tijdens je eerste afspraakje. Allereerst je exen (vanzelfsprekend), maar ook politiek en religie staan op de verboden lijst van gespreksonderwerpen. Daar begrijp ik helemaal niet van! Het lijkt me juist belangrijk om dat soort zaken duidelijk te hebben voordat je verder gaat - ik zou bijvoorbeeld niet weten wat ik aan zou moeten met een supergelovig iemand. Nou moet ik zeggen dat de meningen erover verdeeld zijn en dat mijn modernere vrienden en collega's het met me eens zijn, maar dat kan dus tot misverstanden leiden tijdens de eerste date.

De kans is groot dat er gezoend wordt na een eerste date, als he leuk was tenminste. Zo niet, dan blijft het bij een beleefde hug bij het afscheid. Met elkaar het koffer induiken na een eerste date zorgt er meestal voor dat er geen tweede date volgt.

Geen opmerkingen: