maandag, maart 17, 2008

Belastinangifte 2007

Dit jaar ben ik er vroeg bij, want tijdens mijn lunchpauze ging ik naar een belastingadviseur en zijn alle formulieren ingevuld en opgestuurd. Op 15 april moeten de belastingaangiften hier ingediend zijn.

Ik had besloten om niet naar dezelfde adviseur te gaan als de vorige twee jaren, maar naar een kantoor van H&R Block, een grote keten van belastingadviseurs. Het scheelt een stuk in de kosten en ik loop dagelijks langs de lokale vestiging. H&R Block is voor mij een bekende naam omdat ze ooit de eigenaar van CompuServe waren. Ze kochten de online dienst voor 20 miljoen en verkochten het bedrijf voor 1,2 miljoen miljard dollar 18 jaar later. Geen slechte investering...

De aangifte was in een uurtje gepiept. De belastingadviseur loodste me door de formulieren voor de staats- en federale belasting heen en deed vervolgens de aangifte digitaal. Voor de federale belastingen had ik verschillende aftrekposten, zoals donaties aan goede doelen, kentekenbewijs en de belasting aan de staat Californie, maar ik moest uiteindelijk wel bijbetalen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hahaha, briljante foto van mevrouw Block!

Christel zei

LOL! Ze heeft me er maar mooi doorheengeloodst. Ik ben blij dat ik er weer vanaf ben.