maandag, februari 25, 2008

Amsterdam

Geen last van jetlag - om acht uur was ik op kantoor voor mijn eerste afspaak. Een telefonische afspraak met de IT director van de Eastern Kentucky University. Als klant van een van mijn klanten is hij bereid om met de pers te praten over de toepassing van de producten van mijn klant. Ik belde met hem om om 'm op een itnerview voor te bereiden. Na afloop kletsen we nog wat over koetjes en kaljes en het weer. In Kentucky is het normaal vrij koud in de winter, maar de afgelopen jaren heeft het er niet echt meer geneeuwd vertelde hij. Toen ik hem zei dat het bij ons al aardig voorjaarsweer was vroeg hij of ik oorspronkelijk uit Californie kom. Ik moest lachen en zei dat ik uit Europa kwam en vroeg of hij mijn accent niet hoorde. Blijkbaar niet... Hij vroeg of ik zijn accent wel kon horen. Dat was inderdaad overduidelijk. Voor mij klonk hij als een echte cowboy! Hij vertelde me ook over de verschillende paardenraces die in zijn staat gehouden worden, waaronder de Kentucky Derby. Hij was ook erg geinteresseerd in Amsterdam en het weer en het leven daar.

Op weg terug naar kantoor na de lunch, liep ik langs de koffieshop bij ons in de straat. De eigenaar, John, is nog in de twintig en vroeg ook hoe het in Amsterdam geweest was. Hij grapte dat het maar goed is dat de douane geen drugstests doet. Alsog ik de hele afgelopen week stoned zou zijn geweest! Tja, dat is het beeld dat veel Amerikanen bij Amsterdam hebben. Toen ik hem vertelde dat dat niet het geval was, antwoordde hij dat het waarschijnlijk meer toeristen is en dat het niet meer interessant is als het legaal is. Dat hoefde ik dus niet meer zelf uit te leggen...

Geen opmerkingen: