woensdag, september 05, 2007

Football

Vrijdag droeg een van mijn jongere collega's een rood T-shirt met Wisconsin erop. Ik wist dat hij niet uit Californie komt, maar ergens uit de Midwest. Ik dacht er verder niets van totdat andere collega's hem aan begonnen te schieten vanwege een American football-wedstrijd. Blijkbaar is Labor Day weekend de start van het college football-seizoen en de Universiteit van Wisconsin heeft een veelbelovend team. Mijn werd uitgelegd dat de pro-competitie al een week eerder beginnen was.

Toen we het er met een groepje over hadden, zei een andere collega dat ze een Husker is, waardoor de anderen meteen wisten dat ze uit Nebraska komt, of in ieder geval daar naar college is geweest. Zoals ik al eens ooit geschreven heb, heeft elk college en elke universiteit sportteams die allemaal dezelfde naam hebben. Cindy heeft gestudeerd aan University of Oregon, waar de sportteams Ducks heten. Amerikanen weten meestal in welke sport een school uitblinkt, vandaar dat de Wisconsin Badgers en Nebraska Huskers meteen met American Football geassocieerd worden, ook al zijn er ook volleyballers, worstelaars, roeiers, basketballers enzovoort die sporten onder dezelfde naam. Daarnaast speelt ook de tijd van het jaar mee... als je het nu over de verschillende teams hebt, gaat het automatisch over football.

Geen opmerkingen: