woensdag, augustus 08, 2007

Giants

Gisteravond ben ik voor het eerst naar een honkbalwedstrijd van de San Francisco Giants geweest (ik was al eens ooit naar een wedstrijd van de Red Sox in Boston gweest). Het was een bedrijfsuitje dat al een paar maanden geleden gepland was. Vooraf aten we in het stadium een typisch honkbalhap: hotdogs. Ik ken de basisregels van het honkbal, maar veel van mijn mannelijke collega's snappen ook alle handgebaren die op het veld gemaakt worden.

De wedstrijd van gisteren is het gesprek van de dag. We vielen namelijk met onze neuzen in de boter, want gisteren werd er 'geschiedenis geschreven'. Dat is hoe Amerikanen de 756ste homerun van Barry Bonds beschrijven, en wij zijn nu 'part of history'. Het is voor de San Franciscans waarschijnlijk net zoiets als Van Basten zien scoren tegen de Duitsers.

Het vorige record van 755 homeruns was 33 jaar onverbroken. Afgelopen evenaarde Barry dat aantal dus de kans was groot dat wij het langverwachte moment zouden meemaken. En ook al weet ik nauwelijks iets van honkbal was het supergaaf om het mee te maken. Het was zijn derde slagbeurt, na 2 uit en 3 wijd had hij nog een kans om een bal te slaan... En dat werd 'm: die ging over de muur.

Iemand in het publiek ving de bal en er wordt gezegd dat die een half miljoen dollar waard is. Ook ons kaartje is op eBay te verkopen voor een leuk bedrag.


AT&T Park is het stadium van de San Francisco Giants.

Ik had Cindy's handschoen bij me voor het geval een homerun in mijn richting geslagen zou worden. Het was een tip van Cindy, en verschillende collega's hadden ook hhun honkbalhandschoen meegenomen.


Voor de wedstrijd was het nog rustig bij de fanshops, maar na de homerun van Barry stond het rijendik. Er was een speciaal gedenkings T-Shirt te koop.


Achter het scorebord kan je allerle eten krijgen. Daar is ook een mini-honkbalveld waar kinderen kunnen spelen. Een honkbalwedstrijd duurt een uur of drie, dus wat afleiding voor de kleinsten kan geen kwaad.


Een paar van mijn collega's voor de wedstrijd.


Een citaat aan de muur van het stadium.


Overblijfselen van het honkbaldiner: hotdog buns, chocolate chip cookies en cracker Jacks (popcorn met pinda-caramellaagje), pinda's, cola en bier.

Uitzicht op het scorebord vanaf mijn plek op de tribune.

Zo ziet het bord eruit tijdens de wedstrijd. Hier is Barry Bonds aan slag.


Uitzicht op het veld - nummer 25 is Barry.


Tijdens de wedstrijd hoef je je plek niet te verlaten om iets te eten te krijgen. Er lopen allerlei mensen rond met snacks.


Collega's op de tribune.

Tijdens de pause worden er bloopers en boodschappen uit het publiek getoond.

Vuurwerk en feest na de 756ste homerun van Bonds. De wedstrijd werd 10 minuten stilgelegd voor felicitaties en toespraken





2 opmerkingen:

Anoniem zei

geen melding van het enorme dope gebruik van meneer BB. Wereldwijd is hier enorm veel om te doen. Hij is min of meer in fysieke omvang te vergelijken met Ben Johnson (die goud won in Seoul tijdens de Olympische Spelen), die in een jaar eens zo groot was geworden. Dat soort zaken kan alleen hier een tiental kilometers verderop, maar je kan dat zelf zien als je over een week of wat mee gaat naar de Efteling

Christel zei

Hier ook! Maar ik had daar al eens over geschreven: http://doormijnogen.blogspot.com/2007/07/all-star-game.html