maandag, april 16, 2007

Live blogging

Profi-bloggers doen aan live blogging, vooral tijdens congressen. Ik ben op dit moment bij Web 2.0 Expo en zit te bloggen terwijl ik naar een presentatie luister. Er is hier een gratis draadloze internetverbinding, waardoor ik naast bloggen ook mijn e-mail kan lezen en de websites die getoond worden meteen zelf kan uitproberen. Tenminste, als je je niet eerste moet aanmelden voor een uitnodiging. Da's een van de laatste trends. Op die manier houden de websitebedrijven gebruik onder controle en zorgen ze dat de webserver niet crasht onder te hoge toeloop.

Over hoge toeloop gesproken.. het is hier ook erg druk. Helaas was de zaal op de derde verdieping met de keynote presentaties vol en mochten we niet eens de roltrap naar boven nemen. Gelukkig was er een 'overflow room' voor de honderden die de speeches op een scherm wilden volgen.

Overigens houd ik me niet helemaal aan de regels van live bloggen, want dan zou ik bijna letterlijk opschrijven wat een spreker te melden heeft. Dat houd ik niet bij... en is ook niet zo interessant.

Een van de sprekers was Jeff Bezos, de CEO van Amazon. Zij hebben tegenwoordig een hele afdeling die zich met andere dingen bezighoudt dan boeken verkopen: Amazon Webservices. Deze divisue biedt een flexibel model voor opslag van data en computercapaciteit door gebruik te maken het internet. Ze werken aan een dergelijk model in de fysieke wereld. De gespreksleider kwam op de term Supply Chain 2.0. Mail me gerust als je meer wilt weten... lijkt me iets te saai om nu helemaal uit de doeken te doen.

Andere interesante dingen die voorbijkwamen waren Spock, 43 Things, Apollo van Adobe.

Nu ga ik even op de beursvloer kijken...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Christel. Als je geintereseerd bent in Apollo, dan kan ik je van harte de eBay integratie op Apollo aanbevelen. Iemand van eBay gaat daar vast nog op in op de Expo. Zijn naam is Alan Lewis.

Christel zei

Hi Dennis! Ik ben morgenmidag waarschijnlijk nog even op w2e, maar heb helaas niet de tijd om er drie volle dagen te zijn. Hoe dan ook mijn collega's in het Abobe-team houden ons ook goed op de hoogte ;-) Heb je media player op basis van Apollo al gezien?