dinsdag, april 24, 2007

ad:tech

Deze week is er weer een beurs en symposium waar ik heen moest - deze keer is het ad:tech. Dit event op het gebied van trends in marketing en reclame vindt in San Francisco plaats, in de noordhal van Moscone Center midden in de stad. Met Bart was ik er in twintig minuten.

Edelman is betrokken bij de PR van deze beurs; we hebben er samen met collega's uit New York aan gewerkt en vandaag hebben we met een team de perskamer bemand.

Alle mensen die bij de organisatie betrokken zijn, kwamen om half zeven vanochtend samen. Wij dus ook.

Er waren zo'n honderd journalisten, waaronder ook drie uit Nederland! Ze moesten zich allemaal bij ons melden om hun toegangsbewijs te ontvangen. De badges voor de pers waren gekenmerkt met een rood lint, zoals dat hier gebruikelijk is. Standhouders, beursbezoekers, sprekers en congresbezoekers zijn ook aan de kleuren op hun badge te herkennen, maar minder opvallend dan journalisten.

Onder de bedrijven door had ik tijd om verschillende sessies bij te wonen, een oog op mijn email te houden, met klanten te bellen, te overleggen met een team op kantoor en een persbericht voor morgen voor te bereiden. Kortom: ik heb er weer een drukke dag opzitten.

Op weg terug naart het Bart-station nog even een paar winkels ingelopen. Het is niet zo vaak dat ik langs The Gap en Macy's kom op weg naar huis... deze week ben ik toch alleen thuis. Ik heb Cindy trouwens nog even gesproken vandaag. Ze moest vanaf een telefooncel bellen, want ze zit echt in de 'middle of nowhere'. Haar mobiele telefoon heeft er in ieder geval geen ontvangst.

Geen opmerkingen: