donderdag, april 26, 2007

C|Net

Ook toen ik nog in Nederland woonde, las ik CNet voor technologie- en internetnieuws. Gisteren was ik voor het eerst op de redactie van Cnet, die in een prachtig ontworpen kantoorpand in San Francisco zit. Het bedrijf bleek veel groter dan ik dacht; naast de nieuws- en reviewssite, horen ook websites als MP3.com en Gamespot tot de onderneming.

Ik was er onder andere om een interview met een van mijn klanten te begeleiden. Joris gaf me na afloop ook nog even een rondleiding door het supermoderne kantoor. Midden in het pand was een enorme serverruimte en er was ook een ruimt met allerlei computerspellen.

Na werk gingen we naar de Palace of Fine Arts voor een concert van Rufus Wainwright. Van een afstandje leek de Palace of Fine Arts een imitatie van een Griekse tempel, een soort mini-colleseum, maar toen we dichterbij kwamen bleken de pilaren die we zagen puur ter decoratie; een mega tuinornament. De zaal zelf was in het naastgelegen, nietszeggende gebouw.

Op weg naar het concert realiseerde ik me dat ik de kaartjes vergeten was. Gelukkig kon ik Ticketmaster bellen, waar ik de tickets gekocht had. Met mijn creditcard nummer konden ze de originele kaartjes blokkeren en nieuwe uitgeven die wij bij de kassa moesten ophalen. Ik denk dat ze ons per vergissing de verkeerder kaartjes gaven, want we bleken op de eerste rij midden voor het podium te zitten; de beste plaatsen in de zaal. Na afloop vroeg de man die naast ons zat hoe we aan die kaartjes waren gekomen. Hij had ze via eBay willen kopen, maar ze gingen voor zijn neus weg voor 500 dollar!

Geen opmerkingen: