maandag, april 30, 2007

Oranje

Een paar van mijn mannelijke collega's hadden een geel T-shirt aan hun cubicle hangen. Het was het fan T-shirt van de Golden State Warriors voor de NBA play-offs. De Warriors zijn het basketbalteam van Oakland en hebben gisteren tegen de Dallas Mavericks gewonnen. Ze speelden thuis in de Oracle Arena.



Aan het einde van de dag ging ik nog even naar een Koninginnedagfeestje, georganiseerd door de ereconsul voor Nederland. Het was in hetzelfde gebouw waar ik een week geleden ook al was, maar nu nog een verdieping hoger. Er waren veel Nederlanders van een oudere generatie, die soms al veertig jaar hier wonen. Ik kwam ook wat bekenden tegen; de Nederlandse gemeenschap hier is uiteindelijk maar een klein wereldje.
De borrel was midden in de stad en ik was aan de late kant, dus was bang dat ik vast zou komen staan in het verkeer, maar het viel erg mee.

Gisteren is er een groot ongeluk gebeurd op een snelweg in Oakland: een tankauto op een brug over een ander snelweg sloeg om en vatte brand. Het vuur veroorzaakte zo'n grote hitte dat de brug en de weg instortten. Vanochtend vervingen alle TV-zenders de gewone uitzendingen met live-berichten over de ochtendspits. Iedereen had verwacht dat er enorm veel files zouden zijn, maar het omgekeerde was het geval. Het openbaar vervoer was gratis vandaag en er waren extra treinen. Vermoedelijk werkten er ook een hoop mensen thuis. Ben benieuwd hoe dat morgen en de komende maanden is.

Geen opmerkingen: