dinsdag, maart 14, 2006

Rijbewijs

Toen ik thuis kwam, was er een envelop van de DMV met mijn rijbewijs erin. Eindelijk! Het rijbewijs is een pasje - Amerikanen vinden het Europese rijbewijs dan ook een beetje raar. Hoe kan een papiertje nou een officieel document zijn? Vanaf nu zal ik dit pasje altijd bij me dragen, want er wordt regelmatig om gevraagd. Als je met creditcard betaalt of naar en bar gaat, moet je legitimatiebwijs (ID) laten zien en dan is het rijbewijs wat iedereen gebruikt.
Bij het pasje zat informatie over orgaandonorschap en een klein rose stikkertje om op het rijbewijs te plakken. Dat is hier de manier om aan te geven dat je donor bent. Het systeem lijkt zo te zien erg op dat in Nederland, behalve dat de familie hier geen inspraak heeft. Als ik ervoor kies donor te zijn, verandert niemand daar meer iets aan.

Vandaag heb ik ook een belastingadviseur gevonden. Op 15 april moet de aangifte binnen zijn, dus we hebben nog maar vier weken. Je kunt hier ook uitstel aanvragen, maar dan moet je toch al een eerste versie van je aangifte meesturen.

Geen opmerkingen: