vrijdag, maart 24, 2006

Dick

Met de mensen die ik manage probeer ik een keer per week een gesprek te hebben om te horen hoe het gaat. Vandaag had ik ook zo'n gesprek en mijn collega vertelde me dat ze een telefoontje van het kantoor van de vice president had gehad. Nou is mijn funtietitel hier senior vice president en binnen veel bedrijven zijn er meerdere vice presidents, dus ik wist niet 123 wie ze bedoelde. Half voor de grap, half serieus vroeg ik: "Bedoel je Dick Cheney?" En ja, die bedoelde ze. Ze heeft vroeger voor hem gewerkt en zijn team belde om te vragen of ze een paar dagen kan helpen bij een evenement. Ze vroeg aan mij toestemming om dat te kunnen doen. Zoiets wil haar natuurlijk niet onthouden... ik moet nog wel even checken off we hierover beleid hebben.

Sinds ik hier ben is mijn beeld van de Amerikaanse politiek aan het veranderen. Ik heb diverse collega's die republikein zijn en vroeger dat ik dat alle republikeinen reachtse, conservatieve mensen zijn. Dat is dus niet zo. Ik merk dat voor veel mensen die zich republikeins noemen, het om een bepaalde ideologie gaat die met vrijheid te maken heeft. Veel Amerikanen geloven dat de overheid zich met zo weinig mogelijk dingen moet bemoeien. Soms vanuit de gedachte dat politici er maar een puinhoop van maken als ze zich ergen tegenaan bemoeien. Ook merk ik dat mensen die zich republikein noemen, ook wel een sop een democraat stemmen. Ze kijken heus wel naar de persoon en diens ideeƫn.

Er valt nog veel meer over te vertellen, maar dat bewaar ik voor een andere keer. Nu is het bedtijd.

Geen opmerkingen: