dinsdag, maart 28, 2006

Analisten

Vanwege veranderingen in ons kantoor, neem ik een klant over van een collega. Vandaag ben ik aan de telefoon voorgesteld en volgende week hebben we voor een kennismaking afgesproken. Ik weet nog hoe het tijdens de eerste weken was om aan klanten voorgesteld te worden. Het voelde allemaal nog heel onzeker omdat ik geen goed idee had van wat ik voor ze zou gaan doen. Nu voelt het al bijna zoals het in Nederland was. Natuurlijk moet ik me goed inlezen en bekend raken met de procedures van dit bedrijf, maar ik heb al een veel beter beeld van hoe het hier werkt en wat mijn rol op een account is. Op basis van mijn kennis van communicatie en technologie kom ik een heel eind. Voor de fijne kneepjes leun ik nog wel op collega's, die natuurlijk veel meer journalisten en analisten kennen dan ik en al veel vaker bij de vele beurzen hier geweest zijn. Maar zo lang ik met een team werk, is dat prima.

Vandaag heb ik, samen met een collega, een voorstel voor een analistentour gemaakt. In Nederland hebben we niet zo vaak met analisten te maken, omdat de meeste grote onderzoeksbureaus als Gartner, Forrester, IDC en Yankee niet in Nederland gevestigd zijn. Hier is het een vast onderdeel van een PR programma. Veel van de grote bureas zijn gevestigd aan de oostkust, in de buurt van Boston, dus het voorstel is voor een tweedagse trip naar Massachusetts om daar met analisten en journalisten te spreken. Waarschijnlijk ga ik niet zelf mee om het te begeleiden.... zou wel leuk zijn om weer eens in die omgeveing te zijn. Wie weet.

Geen opmerkingen: