vrijdag, november 12, 2010

Prom

Ik schrijf er niet meer zo vaak meer over, maar ik ga nog steeds regelmatig naar event. Deze week weer naar drie geweest. Op dinsdag naar de The Bees Awards en gisteren eerst naar de SF AppShow en vervolgens naar de eerste Social Media Prom.

Normaal gesproken is een 'prom' een highschool-feest. In heel wat Amerikaanse films, van Grease tot American Pie, komt het feest voor. Een dansfeest in gala-kleding, waar je met een 'date' naartoe gaat. Waar tevens een hoop gedoe omheen is, vanwege die kleding en vanwege het feit dat van de jongens verwacht wordt dat ze een meisje vragen als hun date voor de prom. Al kun je ook met een groep vrienden gaan, dan ga je 'stag'.

De prom van gisteravond was bedoeld voor 'nerds', oftewel voor de mensen die niet naar hun highschool-prom zijn geweest omdat ze niet cool genoeg waren en misschien niemand hadden om mee te gaan. Of omdat ze al dat gedoe maar onzin vonden... want zo'n prom is vooral een feest waar de populaire jongens en meiden heen gaan.

Net als tijdens highschool, werd er een 'king' en 'queen' van de prom gekozen. Daarvoor kon in de dagen voorafgaand online gestemd worden. Ik dacht even dat het om de beste kleding ging, maar het is dus een populariteitswedstrijd. En blijkbaar is dat ook zo bij een highschool-prom.

Als ik aan mensen liet weten dat het mijn eerste prom ooit was, kwamen er allerlei verhalen los. Ondanks dat het verboden is om alcohol te drinken als je nog geen 21 bent, is bijna iedereen drinken tijdens de prom. Er wordt vooraf gedronken, alcohol wordt binnen gesmokkeld en in de 'punch' gemixt en er schijnen wilde after-party's te zijn.

Volle bak. Er was heel wat te doen: comedy, een band en allerlei sponsors.

Tina werd gekozen als prom queen en Nick als prom king, gekroond en wel. In het midden is Krystyl, de organisator van de prom.


Murray en ik tijdens de prom, genomen met een van de populaire iPhone camera-apps.

Samen met Tina (de queen) in de e-kissing booth van Yelp (een soort online Gouden Gids)

1 opmerking:

murray zei

Nice to see you even if I do not know what you said about me in the photo :)