woensdag, november 03, 2010

Big Apple

Maandagmiddag vloog ik naar New York met Marci en Mike van Flipboard. De aanleiding voor de reis was ad:tech, waar Marci vanmiddag een presentatie gaf. Ik vloog voorhet eerst met Virgin America, wat als grote voordeel had dat er Wi-Fi in het vliegtuig was en ik dus gewoon kon internetten. Erg tof. Daardoor vernamen we tijdens de vlucht dat de San Francisco Giants de vierde wedstrijd in de World Series gewonnen hadden en dus ‘wereldkampioen’ geworden zijn. Al geef ik niets om honkbal, vind ik het toch jammer dat ik het niet ter plekke meemaak hoe iedereen nu uit zijn dak gaat.

Aangekomen in New York, werden we opgehaald door een chauffeur. Dat klinkt erg luxe, maar is niet ongebruikelijk in New York. Hij zette ons af bij het W Hotel aan Times Square, waar ik vanuit mijn kamer op de 49ste verdieping uitzicht op had. Het was al na middernacht, maar ik was nog niet moe want in San Francisco was het nog maar net na negenen. Da’s echt het nadeel als je naar de oostkust moet voor je werk. Je gaat laat naar bed, maar moet 's ochtends gewoon weer vroeg op... Alleen als om 7 uur je wekker gaat, is het thuis nog maar 4 uur ‘s nachts.

Vandaag hadden we verschillende interviews en besprekingen. Iedereen is erg lovend over Flipboard en het is leuk te merken dat het hier aan de andere kant van
de VS niet anders is. Er was vervolgens even tijd om in mijn kamer te werken, uit te rusten en de verkiezingen op TV te volgen. Heel maf om na maanden van campagnes voor de kandidaten in Californie, nu de uitslagen van New York op TV te zien. Natuurlijk komen ook de andere staten aan bod, maar ze krijgen hier een stuk minder aandacht.

Maar goed ook want ik het even rustig aan kon doen, want ik had nog plannen voor de avond. Eerst met Marci en Mike uit eten bij Benjamin, volgens Mike het beste steakhouse in New York. Ik at er ‘surf ‘n turf’ ofwel biefstuk met kreeft. Het was inderdaad heerlijk. Na het eten gingen mijn collega’s terug naar het hotel, maar ik het inmiddels met een vriendin ge-smst van wie ik wist dat ze ook inNew York was en samen gingen we nog naar een ad:tech feestje.

De feestjes in de reclamewereld in New York zijn heel anders dan de internetfeestjes die ik van San Francisco gewend ben. Het was donker, er waren gogo-danseressen, modellen en de muziek was loeihard, waardoor je nauwelijks met elkaar kon praten. Na twee drankjes hield ik het gezien, want ik moest vanochtend weer vroeg mijn bed uit om naar ad:tech te gaan ook nog een bezoek te brengen aan de redactie van een van de grootste reclame-vakbladen. Een volle dag die een voldaan gevoel geeft.


Modellen, waar je bij de ingang mee op de foto kon


Go-go-danseressenMet Gina, uit San Francisco

Geen opmerkingen: