dinsdag, november 09, 2010

Boston

Toen ik op het Amtrak station in Boston aankwam, nam in de T naar het hotel. De T is de ondergrondse, vergelijkbaar met Bart in San Francisco is. Ik herkende de lijnen en de stations van mijn au pair-tijd nog. Ik nam de rode lijn naar Park Street.
Ik werkte wat in de hotelkamer en had een lunchafspraak met een oud-collega van Edelman op donderdag. Daarvoor liep ik langs de Boston Common en de Public Garden naar Boylston Street. Prachtige historische plekken. Toen ik vanuit Nederland naar Boston ging, zag ik nauwelijks de ouderdom, want vergeleken met Europa is hier alles jong. Maar nu ik in San Francisco woon, merk ik het des te meer op.
Ook andere verschillen vielen me op. Restaurants en kroegen zijn hier veel donkerder ingericht en het eten is veel zwaarder - meer gefrituurd, meer met room, en meer aardappelen en vlees. En natuurlijk het weer was onmiskenbaar anders dan in Californie. Het regende veel en het was erg koud. Desondanks hebben we heel wat rondgelopen om veel van de stad te zien. Hier wat indrukken die ik met mijn iPhone genomen heb...

Boston Common, een park in het centrum van Boston.



Park Street Church in de regen

Faneuil Hall en Quincy Market - deze gebouwen doen al 250 dienst als marktplaats. Ook nu nog barst het van de winkeltjes en eettentje.
In het centrum van Boston zie de oude en nieuwe gebouwen naast elkaar
De vele bakstenen huizen deden me aan Nederland en Engeland denken. Toch een heel ander gezicht dan de houten Victoriaanse huizen in San Francisco.
Boston en de rest van New England (zo wordt de groep staten in het noordoosten van de VS gezamenlijk genoemd) staat bekend om zijn 'Indian Summer'. In de herfst kan het hier nog heel warm zijn, terwijl de blaadjes aan de bomen rood kleuren... veel roder dan in Nederland.



Vanaf veel plekken in de stad kun je de John Hanckock zien, de hoogste wolkenkrabber van Boston.

1 opmerking:

Anoniem zei

Christel

Ook voor mij weer bekende plaatjes al is het bijna 2o jaar geleden, dat wij er, samen met jou, rondliepen. Leuk voor jou die herinnergen weer op te halen en te delen met Tina.

Was er geen Indian Summer?

Pap